mandag den 30. april 2007

opgave #5 og #6

Tja Google Talk eller Messenger? Hmm - jeg har sandt at sige pt ikke rigtig en mening om hvilken af de to jeg foretrækker. Jeg har ikke fået dem testet dem i en sådan grad, at jeg føler at jeg med fred i sindet tør fælde en retfærdig dom.

Men indtil videre har jeg ikke altså mærket jorden skælve under mine fødder. For mig er chat er en mellemting mellem at maile og tale i telefon - hverken mere eller mindre.

Lyder jeg lidt lunken - tjah - men jeg er måske heller ikke just målgruppen - chat-programmer er vel for folk, der alligevel sidder bænket ved deres pc det meste af dagen. Det er MEGET sjældent jeg sidder længere af gangen ved min pc - alt ud over 1/2 time er ren luksus. Så selvom folk ville chatte med mig, ville jeg næppe være at finde på min pind.

Nu får vi jo så messenger i udlånet på alle Københavns Biblioteker - fint nok - der skal nok være en del der vil drage nytte af det.
En forbedring af servicen?
Hmm - skal vi ikke kalde det en udvidelse af servicen, istedet?

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Der er jo også sidde-mellem-to-stole løsningen hvor du bruger f.eks. Meebo som giver dig mulighed for at logge ind på både Messenger og Google Talk (og et par andre services) med samme klient.

Jeg er i øvrigt helt enig i din konklusion, der kan vist højst blive tale om en "udvidelse" af servicen.